Hoe vertaal ik vraagblokken voor op mijn platform?

Vraagblokken vertalen op je platform

Wil je vraagblokken op je website beschikbaar maken in meerdere talen? Met SiteCMS kun je eenvoudig vraagblokken vertalen, zodat je vragen in verschillende talen toegankelijk zijn voor je gebruikers. Volg de onderstaande stappen om vraagblokken en specifieke onderdelen daarvan te vertalen.

 

Stap 1: Voeg een extra taal toe aan je website

Om vraagblokken te kunnen vertalen, moet je eerst een extra taal aan je website toevoegen. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar het Instellingen-menu.
  2. Klik op Bedrijfsinformatie.
  3. Ga naar Talen en voeg de gewenste taal toe aan je website.

 

Stap 2: Vertaal een vraagblok in de catalogus

Nu de taal is toegevoegd, kun je beginnen met het vertalen van vraagblokken. Volg deze stappen om de inhoud van een specifiek vraagblok naar de gewenste taal om te zetten:

  1. Ga naar Matchmaker en selecteer Vraagblokken.
  2. Zoek het vraagblok dat je wilt vertalen.
  3. Links zie je de optie Selecteer taal. Klik hierop en kies de taal waarin je het vraagblok wilt vertalen.
  4. Pas de info van het vraagblok aan in de gekozen taal.

 

Stap 3: Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan

Wanneer je de inhoud van het vraagblok hebt vertaald, klik je op Opslaan om de vertaling vast te leggen. Zo wordt de vertaalde versie van het vraagblok beschikbaar op je website.

 

(Optioneel) Specifieke tekstregels binnen een vraagblok vertalen

Wil je alleen bepaalde tekstregels binnen een vraagblok vertalen? Dit kan ook in SiteCMS. Volg de onderstaande stappen om specifieke zinnen binnen een vraagblok te vertalen:

  1. Open het vraagblok en selecteer de tekstregel die je wilt vertalen.
  2. Kies aan de rechterkant van het tekstvak de gewenste taal.
  3. Pas de tekstregel aan en klik op Opslaan om de vertaling op te slaan.
Voor website
Website, Webshop, Platform
Beheer
Pagina editor
Module
Vertalingen
#replace title#