Hoe kan ik FAQ-categorieën vertalen op mijn website?
FAQ-categorieën vertalen op je website
Wil je FAQ-categorieën op je website beschikbaar maken in meerdere talen? Met SiteCMS kun je eenvoudig FAQ-categorieën vertalen, zodat je website gebruiksvriendelijker is voor een internationaal publiek. Volg de onderstaande stappen om FAQ-categorieën en specifieke onderdelen ervan te vertalen.
Stap 1: Voeg een extra taal toe aan je website
Om FAQ-categorieën te kunnen vertalen, moet je eerst een extra taal aan je website toevoegen. Dit doe je als volgt:
- Ga naar Instellingen.
- Klik op Bedrijfsinformatie.
- Ga naar Talen en voeg de gewenste taal toe aan je website.
Stap 2: Vertaal een FAQ-categorie in SiteCMS
Nu de taal is toegevoegd, kun je FAQ-categorieën gaan vertalen. Volg deze stappen om een specifieke FAQ-categorie naar de gewenste taal om te zetten:
- Ga naar Teksten en selecteer FAQ-categorieën.
- Zoek de categorie die je wilt vertalen.
- Links zie je de optie Selecteer taal. Klik hierop en kies de taal waarin je de FAQ-categorie wilt vertalen.
- Pas de naam en beschrijving van de FAQ-categorie aan in de gekozen taal.
Stap 3: Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan
Na het aanpassen van de FAQ-categorie, klik op Opslaan om de vertaling vast te leggen. Hiermee wordt de vertaalde FAQ-categorie zichtbaar op je website.
(Optioneel) Specifieke tekstregels binnen een FAQ-categorie vertalen
Wil je alleen bepaalde tekstregels binnen een FAQ-categorie vertalen? Dit kan ook in SiteCMS. Volg de onderstaande stappen om specifieke tekstregels binnen een FAQ-categorie te vertalen:
- Open de FAQ-categorie en selecteer de tekstregel die je wilt vertalen.
- Kies aan de rechterkant van het tekstvak de gewenste taal.
- Pas de tekstregel aan en klik op Opslaan om de wijziging te bewaren.

